Guide til lokale søgninger
Vil du fanges, når kunder søger efter “SEO bureau København” eller “søgemaskineoptimering København”? Så læs med – her får du en guide til at rangere højere i de lokale søgeresultater.
Hvorfor Lokal SEO er din bedste (og billigste) ven
Lad os sige det, som det er, Hvis du ikke er en webshop, men udelukkende er en en lokal virksomhed i f.eks. København, så er det ret underordnet om du rangerer #1 i hele Danmark. Hvis dine potentielle kunder er 500 meter nede ad gaden og ikke kan finde dig.
Lokal SEO handler om at være synlig der, hvor dine kunder rent faktisk befinder sig – fysisk og digitalt.
Hvis du allerede nu tænker, hjælp mig hellere istedet, så se på vores klippekort til kr. 10.000 her
Søgemaskineoptimering København – hvad dækker det egentlig?
Når vi snakker søgemaskineoptimering København, så taler vi ikke bare om generiske keywords. Vi taler om:
Google Maps placeringer
“Nær mig”-søgninger
Anmeldelser og lokale citater
Lokal autoritet og tillid
… alt det, der får Google (og kunder) til at sige: “her er en lokal vi kan stole på”
Tjekliste: Sådan optimerer du til lokal synlighed
Opret og optimer din Google Business-profil
Hvis du ikke har gjort det – så få det gjort som det første. Det er gratis, det er super nemt og det er lokal SEO-guld.
Brug billeder
Vælg relevante kategorier
Indsæt åbningstider
Få (ægte) anmeldelser
Brug søgeord med lokation på din hjemmeside
Du skal bruge søgeord som:
SEO bureau København
Søgemaskineoptimering København
Lokal SEO i København
sørg for at bruge dine søgeord naturligt i dine overskrifter, brødtekst, metatitler og billedbeskrivelser.
Få lokale backlinks og omtaler
Google elsker, når andre lokale sider linker til dig. Så se om du eventuelt kan lave “byttehandler” med andre lokale, I linker til mig, jeg linker til jer. Det kan være:
Lokale medier
Netværk og samarbejdspartnere
Events og sponsorater i lokalområdet
Opret landingssider med lokationer
Hvis du servicerer flere byer – fx både København og Aarhus – så skal du oprette separate sider til hver by. Præcis som denne her side har fokus på SEO i København.
Mobiloptimering og hurtig loadtid
Folk der søger “nær mig” er som regel på mobilen. Hvis din side er langsom eller rodet, smutter de videre – så sørg for at din hjemmeside er opdateret og hurtig, ellers hopper folk bare ud igen, og tager det næste søgeresultat i rækkerne.
SEO-priser, er det pengene værd?
Det korte svar, JA – for langt de fleste vil det være pengene værd.
SEO er en investering, ikke en udgift – hvis det bliver gjort rigtigt.
Det handler ikke om at kaste penge efter tilfældige søgeord, men om en forståelse for dine kunders behov og søgeadfærd, så det bliver din virksomhed som dukker op i søgeresultaterne, med en god og brugbart løsning på kundernes søgning.
Et realistisk eksempel
En lokal servicevirksomhed (lad os sige en SMV produktionsvirksomhed) kan med en simpel søgeordsanalyse, 2-3 blogindlæg og lidt teknisk oprydning stå markant stærkere på Google. Altsammen muligt indenfor et 25-timers klippekort.
Det handler for det meste om struktureret arbejde og godt indhold, der gør en forskel – og som faktisk kan måles.
Er du klar til at tage de lokale topplaceringer?
Hvis du vil vinde det lokale marked – og blive fundet af de kunder, der står og googler efter “SEO bureau i københavnsområdet” eller hvad du tilbyder som produkt eller sercvice i din forretning – så lad os tage en snak.
Ring endelig til os, eller udfyld nedenstående kontaktformular – et uforpligtende møde er gratis hos os.

